Link i wprowadzenie

Link do spotkania dostają Państwo z maila w domenie przestrzendobra.org lub tydzienmalzenstwakrakow.pl, np: kontakt@przestrzendobra.org, michal@tydzienmalzesntwakrakow.pl. Prosimy otwierać linki tylko ze znanych źródeł.

Link może wyglądać tak:

Lub np tak:

Po kliknięciu w link pokazuje się poniższa strona (uwaga, wygląd strony może delikatnie się różnić na różnych przeglądarkach itp). Dodatkowo może wyskoczyć monit, czy otworzyć aplikację teams:

Jeśli mają i znają Państwo aplikację teams wystarczy kliknąć opcję „Otwórz Microsoft Teams”.

Jeśli nie, to istnieją 2 opcje. My zalecamy opcję z zainstalowaną aplikacją, gdyż lepiej działa i jest stabilniejsza. Ale nie jest to konieczne.

1) Opcja dołączenia przez stronę

Wybieramy przycisk:

Jeśli wyskoczy monit o dostęp do mikrofonu i kamery należy zezwolić:

Po tym pokazuje się kolejne okno:
W miejscu „Wpisz nazwę” podajemy nasze imię/imiona i nazwisko. Poniżej są ikonki kamery i mikrofonu. Zalecamy wyłączenie mikrofonu, by nie przeszkadzać innym podczas spotkania, kamerę też możemy wyłączyć. Obie te opcje będzie można zmienić w trakcie spotkania.

Następnie wybieramy przycisk „Dołącz” i jesteśmy na spotkaniu. Podczas całego spotkania zalecamy mieć wyłączony mikrofon, chyba, że jest moment kiedy uczestnicy są poproszeni o włączenie się, wtedy włączamy mikrofon i pamiętamy o jego wyłączeniu na koniec dyskusji.

2) Opcja z aplikacją (POLECANA)

Jeśli nie mamy aplikacji Teams klikamy poniższy przycisk, w innym wypadku przechodzimy od razu do dołączania:

Zapisujemy:
I instalujemy aplikację. Kreator instalacji przeprowadzi Państwa przez kroki instalacji. Następnie wracamy do przeglądarki.

Gdy aplikacja teams jest już zainstalowana na stronie wybieramy przycisk:

A jeśli wyskoczy monit, wybieramy „Otwórz Microsoft Teams”.
Upewniamy się, że po prawej wybrana jest opcja dźwięk z komputera. Kolejno upewniamy się, że przełącznik mikrofonu jest w pozycji wyciszonej. Po lewej możemy włączyć/wyłączyć/przetestować kamerkę.

Gdy wszystko gotowe wciskamy „Dołącz teraz”.

Podczas spotkania

Podczas spotkania na środku ekranu będzie znajdowało się wideo prezentera i ew. udostępniona prezentacja. Dla Państwa ważne mogą być przyciski u góry ekranu.


Od lewej, pierwsze 3 przyciski:

  1. Przycisk pokazuje listę wszystkich uczestników spotkania.
  2. Czat z uczestnikami i prowadzącym
  3. Przycisk podniesienia ręki – gdy chce się coś powiedzieć, prosimy o nienadużywanie.

Kolejna grupa przycisków na prawo od pionowej podziałki (Uwaga, nie wszystkie wymienione wyżej przyciski mogą być dla Państwa dostępne):

  1. Przycisk włączania i wyłączania kamery.
  2. Przycisk włączania mikrofonu.
  3. Przycisk udostępniania ekranu.
  4. Przycisk wyjścia ze spotkania.

Serdecznie zapraszamy!